Nemzetközi IT biztonsági sajtószemle
Nemzetközi
IT biztonsági sajtószemle
Címkefelhő
NextDefense MitM mstsc tanulmány PIT kiberbiztonsági stratégia pénzintézetek Kaspersky bírság Kanada SIEM Közel-Kelet USA DeclarativeNetRequest iCloud kiberkémkedés Gnosticplayers DNS Svájc NCI Agency Facebook breakout speed Independent Security Evaluators alkalmazás biztonság kibervédelem ISC RDP fiókadatok RAPEX NICT
 február 18. 12:06

2019. január 30-án került publikálásra Norvégia negyedik nemzeti kiberbiztonsági stratégiája, amelynek célja a norvég társadalom digitalizálásával kapcsolatban felmerülő kihívások kezelése.

Bővebben

2019. január 30-án került publikálásra Norvégia új nemzeti kiberbiztonsági stratégiája, amelynek fókuszában a norvég társadalom digitalizálásával kapcsolatban felmerülő kihívások kezelése áll, emellett a korábbiakhoz képest nagyobb szerepet kapott a köz- és magánszféra közötti, valamint a polgári-katonai, illetve a nemzetközi együttműködés támogatása. A stratégiában megfogalmazott célok teljesítéséhez 1,6 milliárd norvég korona (körülbelül 160 millió euró) összegű költségvetést biztosítanak. 

(www.enisa.europa.eu)
Kevesebb
Hasonló hírek
 február 06. 15:50

Az Európai Uniós Hálózat- és Információbiztonsági Ügynökség (ENISA) kiadta a számítógép-biztonsági és incidenskezelő csoportok (CSIRT) és incidens reagálási képességek (IRC) Európai viszonylatban tapasztalt fejlődéseiről szóló jelentését.

Bővebben

Az Európai Uniós Hálózat- és Információbiztonsági Ügynökség (ENISA) összefoglaló jelentésében szeretne átfogó képet nyújtani az európai számítógép-biztonsági és incidenskezelő csoportok (CSIRT-ek), valamint az incidens reagálási képességek (IR) utóbbi öt év során tapasztalt fejlődéséről. Az elemzés során mintegy 81 új CSIRT-et azonosítottak, és 36 szabályozó dokumentum került átvizsgálásra. A tanulmány főbb megállapításai között szerepel, hogy a NIS irányelv implementálása pozitív hatást gyakorol az incidenskezelési képességek fejlesztésére, valamint egy uniós norma kialakítására, illetve, hogy lényeges fejlesztés tapasztalható az európai magánszektor tekintetében, ugyanakkor az EU-n kívül gyártott hardverelemek egyre nagyobb kockázati tényezőt jelentenek. Az együttműködési kezdeményezésekkel kapcsolatban az összefoglaló szerzői a köz- és a magánszektor közötti kapcsolat fontosságát emelik ki. 

(www.enisa.europa.eu)
Kevesebb
 február 04. 16:01

Az egyesült államokbeli Foundation for Defense of Democracies (FDD) kiadta a Trump-kormányzat hivatali ciklusának első felében végzett kül- és nemzetbiztonsági témájú szabályozási tevékenységének értékelését, amely külön fejezetben tárgyalja a kiber-vonatkozású intézkedéseket.

Bővebben

Az egyesült államokbeli Foundation for Defense of Democracies (FDD) kiadta a Trump-kormányzat hivatali ciklusának első felében végzett kül- és nemzetbiztonsági témájú szabályozási tevékenységének értékelését, amely külön fejezetben tárgyalja a kiber-vonatkozású intézkedéseket. Kiemeli a 2017 májusában aláírt elnöki végrehajtási utasítást ─ amely előírta az állami és magán szektor szereplőinek együttműködését a kritikus infrastruktúrák hatékonyabb védelme érdekében ─ valamint a hét hónappal később kiadott első nemzeti biztonsági stratégiát. A fejezet szerzői (Annie Fixler és David Maxwell, a Kiber- és Technológiai Innovációs Központ vezető munkatársai), alapvetően pozitív képet festenek az intézkedésekről, habár javaslatokat is megfogalmaznak a jövőbeli fejlesztési irányokhoz. Úgy vélik, a legjelenősebb változást a 2018 szeptemberében közzétett Nemzeti Kibervédelmi Stratégia hozta, azonban hozzáteszik, ennek értékelése még túl korai lenne. 

(www.infosecurity-magazine.com)
Kevesebb
 január 15. 16:05

Annak érdekében, hogy segítsék a kiberbiztonsági stratégiák kialakítását, az ENSZ infokommunikációs technológiával foglalkozó ügynöksége, az International Telecommunication Union (ITU) egy kifejezetten szabályalkotóknak szánt ajánlásgyűjteményt ad közre. 

Bővebben

Komoly biztonsági kockázatnak teszi ki magát az az ország, amelyik nem rendelkezik kiberbiztonsági stratégiával, azonban az ENSZ infokommunikációs technológiával foglalkozó ügynöksége, az International Telecommunication Union (ITU) szerint ez a világ 195 országa közül 119-re igaz, amellett, hogy a meglévő stratégiák között is nagy a különbség a minőséget tekintve. Annak érdekében, hogy segítsék ezen alapvető fontosságú stratégia megalkotását, a szervezet egy kifejezetten szabályalkotóknak szánt ajánlásgyűjteményt ad közre „Guide to developing a national cybersecurity strategy” címmel. Az ITU legjobb gyakorlatokat és modelleket tartalmazó kiadványa végigköveti a stratégia kialakításának folyamatát, kifejtve annak lényeges mozzanatait. 

(scmagazineuk.com)
Kevesebb
 január 08. 14:34

Észtország biztonsági és védelmi kérdések terén vezető think tank szervezete, az International Centre for Defence and Security (ICDS) összehasonlító tanulmányt készített öt európai nemzet ─ jelesül Észtország, Finnország, Németország, Hollandia és Norvégia ─ kiberparancsnokságának képességeiről.

Bővebben

Észtország biztonsági és védelmi kérdések terén vezető agytröszt (think tank) szervezete, az International Centre for Defence and Security (ICDS) összehasonlító tanulmányt készített öt európai nemzet ─ jelesül Észtország, Finnország, Németország, Hollandia és Norvégia ─ kiberparancsnokságának képességeiről, amely az első nyilvánosan elérhető kiadvány ebben a témában. Az anyag több szempontból vizsgálja a szerveket, többek között a stratégiai iránymutatások, a szervezeti felépítés, vagy például a parancsnoki lánc függvényében. A második rész elemzéseket tartalmaz minden egyes szervezeti felépítés tekintetében, számba véve az adott modell előnyeit és hátrányait, az utolsó szekció pedig szabályozási javaslatokat fogalmaz meg. 

(icds.ee)
Kevesebb
 2018. november 29. 13:40

A GCSB (Government Communications Security Bureau), Új-Zéland egyik ─ többek között hálózatbiztonsági feladatokat is ellátó ─ hírszerzési ügynöksége  bejelentette, hogy megtiltja az ország mobil telekommmunikációs cége (Spark) számára, hogy az 5G-s fejlesztések során Huawei eszközöket használjon, arra hivatkozva, hogy ez jelentős biztonsági kockázattal járna.

Bővebben

A GCSB (Government Communications Security Bureau), Új-Zéland egyik ─ többek között hálózatbiztonsági feladatokat is ellátó ─ hírszerzési ügynöksége  bejelentette, hogy megtiltja a Spark New Zealand mobil telekommmunikációs cég számára, hogy az 5G-s fejlesztések során Huawei eszközöket használjon, arra hivatkozva, hogy ez jelentős biztonsági kockázattal járna. Annak ellenére született meg a tiltás, hogy a két cég között már történt e téren együttműködés, sőt márciusban be is mutattak egy 5G-s teszthálózatot. Az eset ráadásul diplomáciai szempontból is összetett, hiszen bár Új-Zéland az „Öt Szem” szövetség tagja, legnagyobb kereskedelmi partnere Kína. A Spark csalódottságát fejezte ki a döntéssel kapcsolatban, de mint elmondták, még nem volt idejük felülvizsgálni a részletes indoklást. Szándékuk szerint a kínai cég eszközeit használták volna a rádió-hozzáférési hálózat (RAN) kiépítéséhez, ezzel együtt biztosak benne, hogy a hálózatot 2020 júliusáig képesek lesznek átadni. Ausztrália már augusztusban kitiltotta a kínai tech óriást, ugyancsak biztonsági megfontolásból.

(securityweek.com)
Kevesebb
 2018. október 02. 12:22

Kanada védelmi minisztere bejelentette a Kanadai Kiberbiztonsági Központ (Canadian Centre for Cyber Security) megalakulását 2018. október 1-jén.

Bővebben

Kanada védelmi minisztere bejelentette a Kanadai Kiberbiztonsági Központ (Canadian Centre for Cyber Security) megalakulását 2018. október 1-jén. Az intézmény a nemrég nyilvánosságra hozott nemzeti kiberbiztonsági stratégia egyik fontos elemeként jön létre, szervezetileg a Kommunikációs Biztonsági Szervezet (CSE) részeként. A kiberközpont főbb feladatai: a kanadai állampolgárok tájékoztatása kiberbiztonsági témakörben, védelmi technológiák, eszközök fejlesztése és terjesztése, a különböző szektorok közötti információcsere biztosítása, tudatosítás és oktatás, valamint nemzeti kontaktpont szerepkörből eredő feladatok. Mindezek mellett feladatkörébe tartozik még a kiber műveletek vezetése és kormányzati szóvivői feladatok ellátása kiberbiztonságot érintő események idején. A párhuzamosságok kiküszöböléséhez a szervezet a jövőben minden funkciót átvesz a Canadian Cyber Incident Response Centre-től (CCIRC), a Public Safety Canadától, valamint képesség kerül részére delegálásra a kormányzat számára IT szolgáltatásokat nyújtó Shared Services Canadától.

(cyber.gc.ca)
Kevesebb
 2018. szeptember 25. 12:50

Az adatszövetség (Open Data Initiative) célja, hogy a termékeiket használó vállalkozások számára jobb átláthatóságot biztosítsanak ügyfeleikről, ami lehetővé teszi számukra az ügyféladatok hatékonyabb kezelését.

Bővebben

Az adatszövetség (Open Data Initiative) célja, hogy a termékeiket használó vállalkozások számára jobb átláthatóságot biztosítsanak ügyfeleikről, ami lehetővé teszi számukra az ügyféladatok hatékonyabb kezelését, valamint a biztonsági kezdeményezések hatékonyabb támogatását ─ adja hírül a Reuters. Ennek jegyében fejleszteni kívánják az interoperabilitást és az adatcserét platformjaik, nevesül az Adobe Experience Cloud, az Adobe Experience Platform, a Microsoft Dynamics 365, valamint az SAP C/4HANA és S/4HANA között. 

(www.reuters.com)
Kevesebb
 2018. szeptember 20. 16:54

Az új kiberstratégia ─ amely a 2015-öst váltja ─ elsősorban Kínát és Oroszországot tekinti az USA vetélytársának a kibertérben, azonban megemlíti Észak-Koreát és Iránt is.

Bővebben

Az amerikai Védelmi Minisztérium elsősorban Kínát és Oroszországot tekinti az USA vetélytársának a kibertérben, azonban megemlíti Észak-Koreát és Iránt is. A Department of Defense Cyber Strategy 2018 többek között hírszerzési célú kiberműveleteket irányoz elő, valamint nagy ütemű kiber képesség-fejlesztést a hagyományos haderőnemek támogatásához krízishelyzetek és katonai konfliktusok során, emellett fontos célként jelenik meg a támadások elhárítása is. A szervezet nemrég felmérte a kiberbiztonsági felkészültségi szintjét, amelynek részletes eredménye bár minősített, egy erről készült összefoglaló publikusan is elérhető. Ebből kiderül, hogy a stratégiai célok teljesítéséhez további humán alapanyagra, anyagi ráfordításokra, és több szintű fejlesztésre van szükség.

(www.securityweek.com)
Kevesebb